Internationalisation and Mode Switching: Performance, Strategy and Timing.

Gabler Wissenschaftsverlag Wiesbaden 

 

In this research Uwe Sachse is offering substantial answers of how companies behave after they have entered a particular foreign market. Starting with a comprehensive literature review reflecting current research progress in the field of internationalization process, managing foreign operations and switching foreign operation modes he adds valuable knowledge to the field with an extensive empirical study. The results show that the mode switch is an important option for improving performance in foreign markets. Satisfaction with current performance of foreign operation is the main driver for or against the mode switch. When a firm makes the decision to switch modes, it is shown that, through the mode switch, success in the foreign market is significantly improved. Yet the switch is not in itself a prerequisite for success. The study shows that both switchers and non-switchers can be successful. The results also reinforce the assumed relationship between management style and the probability of a mode switch. Uwe Sachse shows that, over the duration of foreign business activity, companies pursue characteristic internationalisation pathways through their choice of mode. Finally, he concludes with an explanatory theory on mode switching, based on the theory of pathway dependency. 

 

This book is a valuable reference for academics and practitioners in the field of international management and international business and offers substantial knowledge on how companies develop foreign operations. 

 

Auflage: 2012 (4. November 2011) 

418 Seiten 

Sprache: Englisch 

ISBN-10: 3834931306 

ISBN-13: 978-3834931306 

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Internationalisation of Medium Sized Enterprises –
an integrated approach to Management Consultant

Verlag Wissenschaft und Praxis, 2002 

 

The author Uwe Sachse has succeed with his book to provide a valuable guide for the internationalisation of medium-sized enterprises. It is useful for enterprises which already disposes about a certain level of internationalisation or are still in its infancy. By the use of a systematic method and the logical structure you get a practicable recommendation for a gradual introduction and optimisation of your international business. This book is the ideal attendant in every phase, from the business analysis, over the strategic planning until the realization The author offers theoretical solutions to how medium-sized enterprises should expand their international business and presents options for practicable realisation. The complementary checklists with regard to the internationalisation check-points simplify the realisation and point out the practicable benefit of this book again. 

 

Broschiert: 229 Seiten 

Sprache: Englisch 

ISBN-10: 3896731556 

ISBN-13: 978-3896731555 

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Wachsen durch internationale Expansion –
Wie Sie Ihr Auslandsgeschäft erfolgreich ausbauen

Gabler Wissenschaftsverlag Wiesbaden 

 

Für viele mittelständische Unternehmen steht der forcierte Ausbau des Auslandsgeschäfts auf der Tagesordnung. Nach erfolgreichen Jahren auf heimischen Märkten müssen viele Firmen internationale Märkte erschließen, um weiter zu wachsen. Als internationaler Berater legt Uwe Sachse einen ganzheitlich konzipierten Leitfaden vor, der Firmen zeigt, wie sie die notwendigen Veränderungen vornehmen können. Nach einer differenzierten Analyse u. a. des Wettbewerbs bestimmt er die an den Kernkompetenzen des Unternehmens orientierte, unverwechselbare Erfolgsposition z. B. bei Produktqualität oder Kundenloyalität. Anschließend widmet er sich der Strategie bei Ort, Zeit und Form des internationalen Markteintritts. Mit vielen analytischen Tools und praktischen Empfehlungen. 

 

Auflage: 2003 (15. April 2003) 

Taschenbuch: 256 Seiten 

Sprache: Deutsch 

ISBN-10: 3409119973 

ISBN-13: 978-3409119979 

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Exportleitfaden Aus- und Weiterbildung iMOVE Training Made in Germany

Initiative vom Bundesministerium für Bildung und Forschung  

 

Der Exportleitfaden Aus- und Weiterbildung bietet deutschen Bildungsanbietern jetzt erstmals eine Orientierungshilfe, die speziell auf ihre Bedürfnisse zugeschnitten ist. Der Exportleitfaden dient der systematischen Erarbeitung einer Internationalisierungsstrategie bis zur praktischen Umsetzung. Aktuelle Unternehmensbeispiele veranschaulichen die verschiedenen Möglichkeiten des Markteintritts im Ausland. 

 

Herausgeber: iMOVE, Dr. Uwe Sachse 

Dezember 2008  

58 Seiten  

ISBN: 978-3-88555-840-8 

PDF zum Download 

Bestellung: info@imove-germany.de